• В зависимост от марката, модела, годината на производство на двигателя са възможни няколко варианта за повишаване на мощността т.н. ЧИП-ТУНИНГ :

 

  •   При този метод се монтира допълнителен модул между централния блок за управление на двигателя и гориво разпръскващата система който в определени моменти или постоянно участва в управлението на двигателя - MODUL ).
  • След постигнато споразумение големите производители прилагат стандарт и започват да монтират OBD и по-късно OBDII букса за удобство при извършване на диагностика. С помощта на специализиран хардуер през K-line или CAN протоколи е възможно да се прочете софтуера от чипа директно през буксата за диагностика - ( OBDII ).
  •   В някои случаи с помоща на специализиран хардуер се прави обмен на данни с чипа през контролни точки на самата платка този метод се използва когато не е възможно да се свали чипа или той се намира в самия микроконтролер - BDM ).
  •   В началото прочитането и записването на софтуера се прави с помоща на програматори и в целия процес е необходимо да се свали и след това да се сложи чипа на платката - EPROM ).