Какво представлява чип-тунингът с допълнителен модул ? В зависимост от различните системи използвани при модерните електронно регулирани бензинови и дизелови двигатели се осъществява обмен на данни между централният блок за управление на двигателя  ( ECU ) и горивовпръскващата система. Съответният чип-тунинг модул RAPID или RAPID BIKE I, II, или III се свързва между централния блок за управление на двигателя и гориворазпръскващата система който в определени моменти или постоянно участва в управлението на двигателя.

Защо производителите не настройват автомобилите още в завода ? По рационални респ. икономически причини производителите на автомобили произвеждат цилиндров блок, които да могат да оборудват изгодно с допълнителни компоненти като различни марки и модели турбокомпресори, системи за впръскване, гориворазпръсквачи и преди всичко видоизменени полета от характеристики, които са предварително програмирани в централният блок за управление на двигателя. В зависимост от фабрично зададените стойности двигателя е с повече или по-малко мощност (напр. 1.9 л. цилиндров блок на VW e със серийни 68, 90 или 110 к.с.). Освен това производителите на автомобили настройват мощността към възможно най-добрия застрахователен клас на съответната страна, по този начин е възможно един такъв автомобил да се настройва и продава в чужбина с различни работни данни т.е с различни мощности на двигателя.

Може ли да се монтира чип и при нов автомобил ? Принципно да, тъй като самият производител оборудва и доставя двигателите си с по-голяма или по-малка мощност. Все пак обаче се препоръчва, през първите няколко седмици да се изчака с препрограмирането на софтуера или монтирането на чип-тунинг модул, тъй като при новите автомобили в началото често се появяват малки технически дефекти, които не са били забелязани при доставката. Тогава би могло те погрешно да бъдат свързани с промяната на софтуера или монтирането на чип-тунинг модула.

Променя ли се максималната скорост ?  При някои автомобили крайната скорост се увеличава с около 10% (в зависимост от вятъра и наклона), В някои софтуери има възможност да се промени фабрично зададената максимална скорост но по принцип всички настройки които се правят не засягат фабрично зададения ограничител на скоростта.

Съкращава ли се животът на двигателя ? Принципно животът на двигателя зависи от поведението на шофьора по време на самото пътуване, но това се отнася и за автомобили серийно производство без чип.

Каква гаранция имат вашите продукти  ?  Чип-тунинг модула RAPID  е с 36 месеца гаранция.

При смяна на софтуера без или с  носител ( EPROM, EEPROM ) гаранцията е без ограничение във времето за софтуера или носителя със софтуера.

Възможно лие да застраховам двигателя, скоростната кутия и другите системи на автомобила когато правя тунинг  ?     Да възможно е  при следните условия :

NSA TUNING 2 - се отнася за автомобили до 2 години и до 100 000км

NSA TUNING 5 - се отнася за автомобили до 5 години и до 80 000км

Какво покрива NSA TUNING 2 и NSA TUNING 5  ?

1. Двигател : цилиндров блок, разпределителен вал, повдигач, клапанна кобилица, зъбно колело на разпределителния вал, смукателен колектор, изпускателен колектор, глава на цилиндров блок, гарнитура на главата на цилиндровия блок, бутала, сегменти, мотовилки, клапани, направляващи втулки на клапани, карбуратор, колянов вал, картер, маслен радиатор, маслена вана, хидравличен превключвател, маслена помпа, разходомер за обема на въздуха, разходомер за масата на въздуха, датчик за детонация, Ванос (променлив контрол на разпределителния вал), фазов преобразувател

2. Механична скоростна кутия : всички прилежащи детайли, вкл. малки зъбни колела, превключвателни вилки, плъзгаща втулка, задвижващ вал, главен вал

3. Автоматична скоростна кутия : всички прилежащи детайли, вкл. тела на валове, комплекти сателитни зъбни колела, дискове, обръчи, клапани, маслена помпа, регулатор, предпазни клапани

4. Турбо* (опция при допълнително заплащане) : турбо ,компресор и интерколер

5. Задвижване на осите : всички прилежащи смазани детайли, вкл. диференциал, малки зъбни колела и лагери за колела

6. Задвижване 4х4** (опция при допълнително заплащане) : разпределителна кутия, вискозен съединител, блокировка на диференциала

7. Горивна уредба : бензинова помпа, дизелова помпа, горивовпръскваща помпа, регулатор за налягането на бензина

8. Трансмисионни валове : всички изброени в „механична и автоматична скоростна кутия” детайли, вкл. карданни валове, лагери за карданни валове, задвижващи валове, електронни уреди за управление

9. Кормилна уредба : помпа за сервоуправление, механично управление, сервоуправление

10. Спирачна уредба : вакуумен усилвател на спирачната сила, главен спирачен цилиндър, вакуумпомпа, регулатор на спирачната сила, ограничител на спирачната сила, ABS, устройство за управление на ABS

11. Окачване : долни и горни люлеещи се лостове, оси и окачвания, шенкелни болтове и пръстени на конзолата на окачването, напречен лост, напречна кормилна щанга

12. Електрическа уредба : алтернатор, стартер, двигател на чистачките, двигател на шибедаха, двигател на ел.стъклата, двигател на централното заключване на вратите, двигател за електрически вентилатор, уред за управление на двигателя, запалваща бобина

13. Климатична уредба : компресор, изпарител, кондензатор

14. Охладителна система : водна помпа, радиатор, термостат, радиатор за отопление, вентилатор с вискозен съединител

15. Ходова част : амортисьор, чашка на амортисьора, регулиране на нивото, стабилизатор

16. Електроника : алармена система, цифрова електроника на двигателя, борд-компютър, ESP, мултифункционален дисплей, ASR

17. Оборудване комфорт : темпомат, регулиране на седалките, отопление на седалките, отопляемо външно огледало, въздушна възглавница, имобилайзер

18. Изпускателна уредба : катализатор, ламбда сонда

 Колко струва застраховката за една година ?  

NSA TUNING 2* - Euro 148. - ( за година )

  - По желание може да се доплати за опция Турбо - цената е Euro 30. -

  - По желание може да се доплати за опция 4x4 - цената е Euro 35. -

 *отнася за автомобили до 2 години и до 100 000км

NSA TUNING 5** - Euro 225. - ( за година )

  - По желание може да се доплати за опция Турбо - цената е Euro 30. -

  - По желание може да се доплати за опция 4x4 - цената е Euro 35. -

 **отнася за автомобили до 5 години и до 80 000км

 Повече информация може да получите на тел.: 0899952222, 0895050090 или на Email: info@powerplus.bg

Ще се усети ли промяната в мощността ? Да. Преди всичко се забелязва повишаване на въртящия момент в долната му граница - в ниските обороти. По-равномерната мощност на двигателя се усеща още при пробното пътуване. Стойностите при ускоряване са далеч над серийните.

Повишава ли се разходът на гориво ?  Не, при дизеловите двигатели се наблюдава значително понижаване на разхода на гориво, докато при бензиновите двигатели разходът остава непроменен.

Как се постига едновременно по-голяма мощност и по-ниска консумация на гориво ? Двигател с повече мощност и въртящ момент достига по-бързо високите предавки и движението на висока предавка е по-продължително по време на самото пътуване.  По-високата предавка позволява на двигателя да работи с по ниски обороти. При по-ниските обороти на двигателя има по-малко цикли на впръскване.